Reboot Develop 2017, per Cliff Bleszinski il modello economico dei titoli AAA è quasi insostenibile

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I tripla A come i MacDonald, secondo CliffyB:

“AAA is starting to feel like the American restaurant scene,” he said, referring to how increasing globalisation means every major city usually has the exact same chains and franchises when you’re looking for a place to eat. “They’re not bad, they’re not great, they’re just there.”

It’s the same with AAA, which he says has become a “category of eight games that are getting repeated over and over again”. He brought up a slide depicting best-sellers such as Uncharted 4 and the Call of Duty games, stressing that these are “great games” but cost hundreds of millions of dollars to produce and market.

Inoltre Cliffy ha parlato pure della VR, dicendo che per ora le migliori esperienze sono quelle realizzate con Unreal, perché Unity “è un buon engine, ma la fedeltà visiva di Unreal non si batte”.

Link: http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-04-21-bleszinski-aaa-is-a-nearly-unsustainable-model

si mormora che Cryengine sia perfino superiore all’UE.. si mormora…

Sono abbastanza d’accordo su quello che sostiene.
Ultimamente però sempre più titoli non AAA stanno facendo ottimi risultati anche considerando il “rinascimento” dei giochi giapponesi in questa generazione.

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